|
Episodická paměť s věrohodným zapomínáním
Soukup, Tomáš ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Kadlec, Rudolf (oponent)
Název práce: Episodická paměť s věrohodným zapomínáním Autor: Tomáš Soukup Katedra (ústav): Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Cyril Brom, Ph.D., KSVI Abstrakt: Předložená bakalářská práce představuje model episodické paměti pro virtuální bytosti rozšířený o věrohodné zapomínání na základě ohodnocení vzpomínek podle jejich důležitosti. Inspiruje se psychologickým modelem E. Tulvinga a experimenty W. A. Wagenaara a M. Lintonové a staví na modelu paměti pro animata vyvinutém Klárou Peškovou, který dále upravuje pro potřeby zapomínání. Využívá tzv. "level-of-detail" přístup pro postupné zapomínání částí vzpomínek. Při ohodnocování vzpomínek zohledňuje kromě jejich stáří a detailnosti i jejich emotivnost. Za tímto účelem vytváří i jednoduchý model emocí. Funkčnost modelu ověřuje v prototypové aplikaci, ve které simuluje život virtuální bytosti ve virtuálním světě. Pomocí experimentů ukazuje, že při vhodné parametrizaci chování modelu odpovídá představám psychologů. Klíčová slova: episodická paměť, zapomínání, virtuální člověk, emoce, uvěřitelnost
|
| |
| |
|
Episodická paměť s věrohodným zapomínáním
Soukup, Tomáš ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Kadlec, Rudolf (oponent)
Název práce: Episodická paměť s věrohodným zapomínáním Autor: Tomáš Soukup Katedra (ústav): Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Cyril Brom, Ph.D., KSVI Abstrakt: Předložená bakalářská práce představuje model episodické paměti pro virtuální bytosti rozšířený o věrohodné zapomínání na základě ohodnocení vzpomínek podle jejich důležitosti. Inspiruje se psychologickým modelem E. Tulvinga a experimenty W. A. Wagenaara a M. Lintonové a staví na modelu paměti pro animata vyvinutém Klárou Peškovou, který dále upravuje pro potřeby zapomínání. Využívá tzv. "level-of-detail" přístup pro postupné zapomínání částí vzpomínek. Při ohodnocování vzpomínek zohledňuje kromě jejich stáří a detailnosti i jejich emotivnost. Za tímto účelem vytváří i jednoduchý model emocí. Funkčnost modelu ověřuje v prototypové aplikaci, ve které simuluje život virtuální bytosti ve virtuálním světě. Pomocí experimentů ukazuje, že při vhodné parametrizaci chování modelu odpovídá představám psychologů. Klíčová slova: episodická paměť, zapomínání, virtuální člověk, emoce, uvěřitelnost
|